Tuesday, 1 February 2011

Sexist Sky Sports duo row tops news coverage

The sexist remarks row that saw two Sky Sports football presenters sacked was the top story in the press for the week ended January 30, according to journalisted.

Sky Sports football commentators Andy Gray and Richard Keys, forced to resign after making sexist remarks, generated 403 articles; protestors amassing against the Mubarak regime in Egypt, following the overthrow of Tunisia's president, 329 articles; more phone hacking allegations, with an MP and more celebrities coming forward, 243 articles; 1,600 leaked documents on the Middle East peace process, revealing the Palestinian leadership's concessions to Israel, 98 articles.

Covered little, according to journalisted were the Spanish families of 261 babies, stolen over five decades, call for an investigation, 4 articles; Rachid Ghannouchi, the leader of Tunisia's largest Islamist movement, returns after 23 years of exile, 3 articles; lethal drugs supplied by a small British pharmaceutical company are used to execute a second prisoner on US death row, 2 articles.

No comments: